Moduł 1, Lekcja 1
W trakcie

Zajęcia na żywo 2 (+ pytania i odpowiedzi)

30 kwietnia 2024

Link do spotkania we wtorek 17.01 o godzinie 20:00 – robimy stechiometrię. Zajęcia mogą potrwać nawet około 2h!

Uwaga – wyjątkowo następne zajęcia za tydzień będą w środę 25.01 , a nie we wtorek, też na godzinę 20:00

Proszę być już nawet 5 minut wcześniej, bo punktualnie zaczynamy i potem nie będzie możliwości dołączenia.

Tutaj formularz do zadawania pytań : https://forms.gle/H8ooCykgKMKBXNCk9


Agnieszka pyta : 

  1. Skąd wiedzieć czy wzór jest empiryczny czy rzeczywisty? 
  2. Do jakich miejsc po przecinku zaokrąglać? ( zwykle zmienia to trochę wynik) 
  3. Czy mogę prosić o rozwiązania do zadań 22 i 23 z lekcji stechiometria reakcji chemicznych
  4. Czy w zadaniu 10 można było obliczać ilość moli substancji od KClO4 do tyłu do Cl2 czy byłoby to błędne? 

Ad.1 – Skąd wiedzieć czy wzór jest empiryczny czy rzeczywisty? 

Jeżeli mamy podane tylko procenty masowe, to nie jesteśmy w stanie tego ocenić. Przykładowo tlenki NO2 oraz N2O4 mają takie same wartości procentów masowych dla azotu i tlenu. W takim przypadku potrzebujemy dodatkowych danych, np. masy molowej czy barwy. W zadaniu maturalnym będzie to zawsze jakoś podane lub będzie trzeba po prostu podać wzór empiryczny, czyli najprostszy stosunek molowy atomów.

Ad.2 – Do jakich miejsc po przecinku zaokrąglać? ( zwykle zmienia to trochę wynik).

Poniżej wycinek z oficjalnego informatora maturalnego.

Ad 3 – Czy mogę prosić o rozwiązania do zadań 22 i 23 z lekcji stechiometria reakcji chemicznych

Zrobione 🙂

Ad 4 – Czy w zadaniu 10 można było obliczać ilość moli substancji od KClO4 do tyłu do Cl2 czy byłoby to błędne? 

Tak, można