Zajęcia na żywo 2 (+ pytania i odpowiedzi)
Link do spotkania we wtorek 17.01 o godzinie 20:00 – robimy stechiometrię. Zajęcia mogą potrwać nawet około 2h!
Uwaga – wyjątkowo następne zajęcia za tydzień będą w środę 25.01 , a nie we wtorek, też na godzinę 20:00
Proszę być już nawet 5 minut wcześniej, bo punktualnie zaczynamy i potem nie będzie możliwości dołączenia.
Tutaj formularz do zadawania pytań : https://forms.gle/H8ooCykgKMKBXNCk9
Agnieszka pyta :
- Skąd wiedzieć czy wzór jest empiryczny czy rzeczywisty?
- Do jakich miejsc po przecinku zaokrąglać? ( zwykle zmienia to trochę wynik)
- Czy mogę prosić o rozwiązania do zadań 22 i 23 z lekcji stechiometria reakcji chemicznych
- Czy w zadaniu 10 można było obliczać ilość moli substancji od KClO4 do tyłu do Cl2 czy byłoby to błędne?
Ad.1 – Skąd wiedzieć czy wzór jest empiryczny czy rzeczywisty?
Jeżeli mamy podane tylko procenty masowe, to nie jesteśmy w stanie tego ocenić. Przykładowo tlenki NO2 oraz N2O4 mają takie same wartości procentów masowych dla azotu i tlenu. W takim przypadku potrzebujemy dodatkowych danych, np. masy molowej czy barwy. W zadaniu maturalnym będzie to zawsze jakoś podane lub będzie trzeba po prostu podać wzór empiryczny, czyli najprostszy stosunek molowy atomów.
Ad.2 – Do jakich miejsc po przecinku zaokrąglać? ( zwykle zmienia to trochę wynik).
Poniżej wycinek z oficjalnego informatora maturalnego.
Ad 3 – Czy mogę prosić o rozwiązania do zadań 22 i 23 z lekcji stechiometria reakcji chemicznych
Zrobione 🙂
Ad 4 – Czy w zadaniu 10 można było obliczać ilość moli substancji od KClO4 do tyłu do Cl2 czy byłoby to błędne?
Tak, można